Brytyjczycy wydłużyli prestiż. Oto nowy Bentley Bentayga EWB

W 2021 r. Bentley osiągnął rekordową sprzedaż 14 659 samochodów, co stanowi wzrost o 31 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Aż jedna trzecia zysków firmy pochodziła ze sprzedaży luksusowego SUV-a – Bentaygi.
Teraz brytyjski producent zdecydował się na wprowadzenie na rynek nowej wersji swojego Grand Tourera. Bentayga EWB nawiązuje także do cieszącego się dużą popularnością modelu Mulsanne.

Samochód skupiony na komforcie
Najnowsza propozycja brytyjskiego producenta bazuje na modelu Bentayga drugiej generacji. Wersja EWB jest dłuższa aż o 18 cm, a rozstaw osi rozciągnął się z 2992 mm do 3175 mm, dzięki czemu samochód zyskuje znaczną ilość miejsca w tylnej części kabiny.
Tym, co dodatkowo wyróżnia nowego SUV-a marki Bentley, są najbardziej zaawansowane fotele, jakie kiedykolwiek zamontowano w samochodzie. Bentley Airline Seat gwarantują 22 poziomy regulacji, odchylenie oparcia tylnego o 40 stopni, technologię regulacji postawy oraz czujniki nacisku, dzięki którym może się automatycznie dostosowywać do budowy ciała pasażerów. Pojazd wyposażono także w innowacyjny system automatycznego klimatyzowania foteli, który pozwala samochodowi nie tylko na pomiar temperatury pasażera i dostosowanie optymalnych ustawień klimatyzacji, ale także wyregulowanie poziomów wilgotności powietrza oraz 177 poziomów ciśnienia, ustalanych w sześciu niezależnych strefach. Celem wprowadzonych udogodnień jest znacznie poprawienie komfortu i zminimalizowanie uczucia zmęczenia podczas podróży.
Aby osiągnąć odpowiednią dynamikę, model EWB wyposażony jest w elektryczne wspomaganie kierownicy. Dzięki temu rozwiązaniu promień skrętu jest o 7 proc. mniejszy niż w przypadku standardowej Bentaygi i wynosi 11,8 metra. Gwarantuje to również brak kompromisu między poczuciem pewności przy dużych prędkościach, a komfortem przy spokojniejszych podróżach. Dodatkową kontrolę nadwozia zapewnia dołączony w standardzie 48-woltowy aktywny system kontroli przechyłów Bentley Dynamic Ride.
Połączenie dynamiki ze sportowym designem
Bentayga EWB jest napędzana 4,0-litrowym, 32-zaworowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym V8 o mocy 550 KM i 770 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, samochód rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy, a maksymalna prędkość jaką osiągnie pojazd to 290 km/h.
Z zewnątrz model EWB różni się od swojej poprzednika przede wszystkim dłuższym profilem, nowym przednim grillem, ekskluzywnymi 22-calowymi felgami i przesuniętym szyberdachem. Wiodąca w swojej klasie nowa kabina jest dłuższa niż w jakimkolwiek innym luksusowym SUV-ie o ponad 40 mm. Nowa Bentayga w porównaniu do Mulsanne zapewnia również dodatkowe 10 mm nad głową, a jednocześnie ma o 100 mm niższą linię dachu niż konkurenci.
Przy typowych prędkościach drogowych i w kluczowym zakresie częstotliwości od 5 Hz do 20 Hz, Bentayga EWB ma o 27 proc. niższe wibracje podczas jazdy niż inne samochody w tym segmencie.